כל מה שצריך לדעת לפני שמזמינים אינסטלטור

אין דבר מעצבן יותר מלגלות בעיה בצנרת בבית. זה תמיד קורה בזמן הכי לא נוח; התיקון תמיד מורכב, וכל מה שאנחנו רוצים זה שהבעיה תהיה מאחורינו. לכן, הרצון לרוץ לטלפון ולהזמין את האינסטלטור הראשון שעולה בגוגל מובן וטבעי, אבל כאן חשוב דווקא להתנהל בצורה חכמה. אם תזמינו אדם שאינו מקצועי, יכול להיות שתשלמו מחיר גבוה מדי על תיקון הבעיה בטווח הארוך. לכן, עדיף לחפש מראש אינסטלטור מוצלח ולשמור את המספר, כך שבמקרה הצורך תוכלו לדעת שאיש מקצוע אמיתי זמין ויכול לפתור כל בעיה. 

הכנו לכם כמה כללים לבחירת אינסטלטור.

צילום: bitpics/Depositphotos

זמינות: 

הכלל הראשון הוא למצוא אינסטלטור זמין, כך שבמקרה חירום, אם יש צורך בתיקון מיידי, תדעו שיש עם מי לדבר. לכן חשוב לוודא שהאינסטלטור יהיה זמין 24 שעות ביממה. 

עוד נקודה חשובה היא אזור העבודה שלו: אתם יכולים להתקשר לאינסטלטור הכי טוב בעולם, אבל אם אתם גרים בתל אביב/רמת גן ומתקשרים לאינסטלטור שעובד בראשון לציון, או רוצים שהאינסטלטור המומחה שמצאתם בנתניה יגיע לתקן בעיה ברעננה – סביר להניח שתישארו תקועים עם הבעיה ללא טיפול עוד זמן רב. לכן, בשיחה המקדימה עם האינסטלטור, ספקו לו כתובת מדויקת, ושאלו אם הוא יוכל להגיע אליה במהירות במקרה הצורך. 

שירותים: 

אם התקלה שמצאתם היא עניין פשוט כמו סתימה או פיצוץ בצינור, כנראה שכל אינסטלטור יוכל לטפל בה, אבל לא כל התקלות הן כל כך פשוטות. יש תקלות מורכבות הדורשות טיפול מתקדם ושימוש בכלים מורכבים, שלא כל האינסטלטורים יכולים לספק. לפעמים גם בעיה שנדמית תחילה קלה ופשוטה תתגלה כמורכבת – ירידה בלחץ המים יכולה להסתיר נזילה סמויה שתתגלה רק עם כלים מתקדמים; בעיות בביוב עשויות לדרוש טיפול מורכב יותר, ועוד. לכן כדאי לבחור באינסטלטור עם תחום שירותים רחב וסט כלים בהתאם. כל מה שצריך לשאול הוא אילו בעיות איש המקצוע יכול לפתור – האם מדובר בטיפולים קטנים כגון פתיחת סתימות, או גם בטיפולים מורכבים יותר? אם  לבעל המקצוע יש אתר אינטרנט, תוכלו לחפש את טווח השירותים שהוא מציע שם. 

אחריות: 

לעתים בעיה שנראה לכם שנפתרה אחרי ביקור האינסטלטור, עלולה לחזור ולהופיע – אולי הטיפול הראשוני היה חלקי, או שהתקלה שבגינה הזמנתם את האינסטלטור מסתירה בעיה מורכבת יותר. במקרים כאלה, ייתכן שתצטרכו להזמין שוב את איש המקצוע לטיפול נוסף, וחבל לשלם פעמיים על אותה עבודה. לכן חשוב מאוד לברר מראש אם האינסטלטור שאתם מחפשים מספק אחריות, ויסכים מראש להגיע במהירות ולטפל שוב בבעיה ללא עלות, אם היא תצוץ שוב אחרי הטיפול הראשוני שלו. אחריות היא מעין תעודת יושר, שמבטיחה לכם

כאן גם נכנסת האחריות שלכם – עליכם לשים לב לאזור התקלה בימים שלאחר הגעת האינסטלטור, לוודא שאין עדות לבעיה נוספת, וליצור קשר במהירות במקרה שבכל זאת זיהיתם בעיה. שמדובר בבעל מקצוע הגון שמעוניין לעשות עבודה טובה ולספק את לקוחותיו. 

המלצות:

זהו אולי אחד העניינים החשובים ביותר בבחירת אינסטלטור. עד כאן, כל המידע שאספתם הגיע ישירות מאיש המקצוע עצמו או מהאתר שלו. אינכם מכירים אותו ואין לכם שום דרך לדעת אם מדובר במידע מדויק. כמובן שרוב רובם של אנשי המקצוע הם אנשים הגונים ומקצועיים, אך אפשר גם להיתקל במיעוט הלא הגון פה ושם, ולהשקיע יותר מדי זמן, אנרגיה וכסף בבעיה שניתן היה לפתור בקלות. 

לכן, הדרך הטובה ביותר לוודא שאתם בידיים טובות היא לחפש המלצות. למזלנו, בעידן האינטרנט אפשר למצוא לא מעט כאלה בקלות. אנחנו ממליצים לא להסתפק בהמלצות באתר האינטרנט או בעמוד הפייסבוק של בעל המקצוע – ייתכן שהמידע שם לא משקף את התמונה המלאה – אלא לפנות לאחד מעשרות אתרי דירוג בעלי המקצוע הקיימים. אפשרות נוספת היא לבקש מספר של אינסטלטור אמין מחברים או בני משפחה – אם היה להם ניסיון טוב עם בעל מקצוע, ייתכן שזו האפשרות הטובה ביותר שלכם.

צילום: Wavebreakmedia/Depositphotos

ומה לחפש כשקוראים המלצות? 

כמה פרטים חשובים: ראשית, כמובן, כדאי לחפש מידע על הזמינות והמקצועיות של האינסטלטור. האם הגיע בזמן סביר? האם איחר? האם טיפל בבעיה בצורה יעילה? 

שאלה נוספת היא המחיר – בכל אתרי דירוג בעלי המקצוע ניתן להשוות בין מחירים לעבודות תיקון שונות. אינסטלטור הוגן יציע מחיר קרוב לטווח הממוצע. כמובן שיש לקחת בחשבון שלעתים בעיה שנראית פשוטה תתגלה כבעיה מורכבת יותר, והמחיר יעלה בהתאם. 

הדבר השלישי והאחרון לחפש בהמלצות הוא אדיבות בעל המקצוע. בכל זאת מדובר באדם שייכנס לביתכם, וחשוב לוודא שיהיה נעים לדבר איתו, לשאול שאלות ולבקש הסברים. אם מצאתם אינסטלטור שעונה על כל הסעיפים הללו – אתם יכולים לישון בשקט. 

Previous articleאיטום גגות וקירות – כל מה שצריך לדעת
Next articleVos factures de gaz et d’électricité sont-elles élevées ? Voici comment économiser de l’argent
Kim C
Kim has been writing for several years now but only recently decided to turn the hobby into a profession. She loves cooking and traveling around the world to find delicious cuisine.