מבוגרים מעל גיל 50 יכולים לחסוך אלפי שקלים בשנה על ביטוח רכב. כך תעשו זאת

מאחר והמדינה מחייבת את כולנו לעשות ביטוח חובה, שכולל בתוכו את הרווח של חברת הביטוח, זה לא סוד שחברות הביטוח בישראל מרוויחות כסף על חשבון הלקוחות שלהן. אך המחירים הגבוהים אינם גזירת גורל. באמצעות זמן קצר של השקעה, ניתן לחסוך מאות ואף אלפי שקלים בשנה על ביטוח רכב.

אי התייחסות למרכיב הגיל היא אחת הדרכים שבהן חברות הביטוח מגדילות את הרווחים. כפי שרובכם יודעים, המעורבות של נהגים צעירים בתאונות דרכים היא גבוהה יותר מזו של נהגים מעל גיל 50. בנוסף, מבוגרים נוטים לנהוג פחות ובמכוניות יקרות יותר, כך שהרצון של חברות הביטוח לבטח אוכלוסייה זו, עולה.

לפניכם כמה טיפים שיעזרו להוריד את מחיר הביטוח:

Image via Daxiao_Productions/depositphotos

סקר שוק

ראשית, מומלץ לפנות לחברות ביטוח שונות ולברר לאיזה ביטוח אתם זכאים בהתאם לגילכם. קיימים מקרים רבים בהם חברת הביטוח לא עדכנה את גיל המבוטח ובשל כך נוספו למחיר הביטוח עלויות מיותרות. גם כאשר החברה מעדכנת את גיל המבוטח, סקר שוק עשוי להיות כלי יעיל להורדת מחיר הפוליסה. תהליך השוואת המחירים בין חברות שונות נעשה קל יותר בעקבות דיגיטציה של שוק הביטוח. כעת, אין צורך במענה אנושי והמתנה על הקו – ניתן לקבל הצעה באינטרנט באמצעות מנוע חיפוש.

אופן הביטוח

לא בטוח שיש לכם צורך בסוכן ביטוח פרטי ב-2020. לפני עידן האינטרנט, הסוכן יכול היה להשיג הצעות וספקים שבלתי אפשרי היה למצוא באופן פרטי. אבל היום, יחד עם השתכללות עולם הביטוח, אין סיבה קונקרטית לשלם באופן ישיר לסוכן. בנוסף, ביטוח מקיף מספק הנחות לנהגים בעלי סטטוס מיוחד כגון נהגים מנוסים, בעלי מוגבלויות, סטודנטים וכולי.

כדי לקבוע את מחיר הפוליסה, נלקחים בחשבון שני מרכיבים מרכזיים: העבר הביטוחי וההשתתפות העצמית. חברות רבות מתייחסות לעובדה שנהג שלא תבע את חברת הביטוח תקופה ארוכה ומזכות אותו במחיר נמוך יותר. כמו כן, מוכנות להגדלת רף ההשתתפות העצמית תחסוך לכם כמה מאות שקלים בשנה.  

מערכות מיגון והתראה

בסופו של יום, חברות הביטוח לא רוצות שתפעילו ביטוח. על כן, המבטחים אוהבים כל דבר שמקטין את הסיכוי לתאונה ומעודדות מבוטחים להתקין עזרים כאלה ברכב ובכך להוריד את עלויות הפוליסה. איתוראן היא דוגמה מצוינת. זה מכשיר שעולה כמה מאות שקלים אבל יכול לחסוך את עלות התקנתו; במידה והכרה נגנב, איתוראן מסייע לאתר אותו וחוסך כסף רב. מובילאיי היא מערכת עזר נוספת שחוסכת כסף רב בשנה משום שהוכחה כיעילה במניעת תאונות דרכים.

לסיכום, ניתן להשפיע על עלות ביטוח הרכב. כמעט כל מבוטח יכול לחסוך אלפי שקלים בשנה על ידי מחקר מקדים. פעמים רבות, מאחר והם לא בהכרח יבדקו, כדאי להזכיר, לציין ולהדגיש בפני החברה המבטחת את הפרמטרים שמוזילים את עלות הביטוח. אוכלוסיית בני החמישים ומעלה היא זו שנפגעת ביותר מדברים שחברות הביטוח שוכחות לבדוק.

Previous articleShould You Get a Business Credit Card? Let’s Weigh the Pros and Cons
Next articleInstalling a Stairlift Can Be Life-changing If You’re Wheelchair Bound
Ronald K
A hairdresser from Sydney, Australia, Ronald loves writing about anything from fashion to music. He hates to admit but he's also obsessed with movie trailers.